Mark Cuban: Jak uniknąć zwolnień i inne porady dla właścicieli małych firm podczas pandemii COVID-19.

Wtorek, 17 Marzec 2020

W miniony weekend miliarder, przedsiębiorca Mark Cuban, na LinkedIn odpowiedał na pytania właścicieli małych firm dotyczące tego, co powinni robić podczas eskalacji epidemii koronawirusa.

Cuban, który głośno mówi o konieczności wspierania małych firm w okresie pandemii koronowirusa, nadał priorytet pytaniom, które dotyczyły zwolnień i ograniczeń czasu pracy. Pod postem, który napisał, od poniedziałku pojawiło się już prawie 7000 komentarzy, a wielu obserwatorów jego profilu, podzieliło się  również własnymi spostrzeżeniami i radami.

 

https://www.linkedin.com/in/mark-cuban-06a0755b?trk=public-post_share-update_actor-text

 

Eksperymentuj z nowymi pomysłami

„Jeśli możesz znaleźć inne usługi do zaoferowania, zrób to” - napisał Cuban w odpowiedzi na pytanie dotyczące unikania zwolnień w branży eventowej, ponieważ targi, wydarzenia sportowe i koncerty są odwołane. „Skoro masz teraz luki w harmonogramie, to świetny czas, aby poeksperymentować z nowymi branżami i zobaczyć, kto ma teraz mocną pozycję na rynku.”

Polecił także przeprowadzenie burzy mózgów nie tylko swoim rówieśnikom, ale także konkurentom: „Wszyscy jesteśmy na tej samej łodzi. Postaraj się znaleźć najlepszy sposób, aby ożywić swoją branżę."

„Miasta również będą chciały przywrócić swoją działalność. Zgaduję, że miasta, które nie zostały mocno dotknięte, mogą być bardziej agresywne i mieć więcej środków na przyciąganie programów i wydarzeń. Oczywiście współpracuj z promotorami i bądź z nimi w kontakcie.”

 

Naprawdę poznaj swoich pracowników

Cuban zaleca dyrektorom generalnym i menedżerom poświęcenie czasu na indywidualne podejście do sytuacji ich pracowników, zwłaszcza jeśli planują oni redukować godziny pracy lub inicjować zwolnienia.

W ten sposób „jeśli musisz zmienić okoliczności, możesz podejmować decyzje na podstawie sytuacji każdego pracownika”, napisał.

 
Zrób porządek w tej części firmy, które zaniedbałeś, lub poświęcałeś jej mniej czasu.

Kontroluj, co możesz kontrolować. „Zamiast skupiać się na tym, jak źle jest, skoncentruj się na tym, jak możesz wykorzystać ten czas, aby nawiązać kontakt z przyszłymi klientami” - napisał Cuban. „To także dobry czas, aby uporządkować różne drobne sprawy, które wymagają troski i dotyczą każdej małej firmy. Każdy ma coś takiego w firmie, co chciałby ulepszyć lub zrobić lepiej od początku.”

„Teraz jest czas na dokonanie tych zmian”.

 

---
Na zdjęciu: Mark Cuban podczas Tygodnia reklamowego Nowy Jork 2016 (28 września 2016 r., Nowy Jork)  Slaven Vlasic | Getty Image